Trzy paski, czyli jak Adidas walczy o znak towarowy
Im prostszy jest znak towarowy, tym mniejsza jest możliwość, że będzie on miał charakter odróżniający. Wówczas wprowadzenie modyfikacji do tego znaku może wpłynąć na jedną z jego zasadniczych cech i zmienić sposób postrzegania wspomnianego znaku towarowego przez właściwy krąg odbiorców.
W ostatnich miesiącach pojawiło się wiele medialnych informacji na temat wyroku wydanego przez Sąd w Luksemburgu w sprawie stwierdzenia nieważności unijnego znaku towarowego należącego do Adidas AG przedstawiającego trzy paski (T 307/17). Przedwczesna jest jednak radość tych, którzy mają nadzieję na możliwość używania wskazanego oznaczenia. Po pierwsze, to zapewne jeszcze nie koniec batalii o ten znak towarowy, gdyż uprawniony do znaku może odwołać się od wyroku sądu do Trybunału Sprawiedliwości. Po drugie zaś, inne oznaczenia składające się z trzech pasków, zarówno w wersji kolorystycznej czarnej, jak i białej są wciąż chronione dla Adidas AG i innych spółek powiązanych. Wyrok sądu przede wszystkim stanowi jednak potwierdzenie, że niezależnie od faktycznej znajomości znaku na rynku w interesie uprawnionego leży przedstawienie odpowiednich dowodów.
Tło sprawy
Spółka Shoe Branding Europe BVBA 16 grudnia 2014 r. wystąpiła do Urzędu Unii Europejskiej do spraw Własności Intelektualnej (dalej EUIPO) z wnioskiem o unieważnienie prawa do unijnego znaku towarowego należącego do Adidas AG przedstawionego w rejestrze w wersji graficznej i opisanego tak: „znak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta